Kommunikáció

A munkával kapcsolatos kommunikáció két fő formája a közvetett és a közvetlen. Közvetlen a szóbeli, közvetett pedig minden olyan kommunikáció, ahol a küldő és a befogadó fél közé valamilyen közvetítő csatorna kerül.  Ide tartozik az levél, a telefon, vagy akár az e-mail.

A legtöbb cégnél ma már a kommunikációnak szinte minden formáját használják.

A leggyakoribb a szóbeli kommunikáció mellett a belső e-mail és a belső telefon.

Az e-mail nagyon hatékony akkor, ha valamit nagyon gyorsan egyszerre több emberrel szeretnék tudatni.
A cég, vagy szervezeti kultúrához hozzátartozik a kommunikáció módja, stílusa is!

Egy cég mind külső, mind pedig belső kommunikációját csak tudatosan alakított szabályrendszerben teheti meg! Erre szolgál a kommunikációs kézikönyv, amely több esetben összevonásra kerül az ún. arculati kézikönyvvel, amelyről a következő fejezetben lesz szó.

Az írásbeli kommunikációnál figyelembe kell venni az arculati kézikönyv követelményeit, és szabályait! Pl: nem levelezhetünk bármilyen formában, stílusban, és bármilyen papíron! Minden cégnek az arculati kézikönyvben meghatározott, a cég arculatára jellemző betűtípust, betűméretet, levélpapírt, és névjegykártyákat, stb. kell használni azért, hogy egységes külső képet sugározzon magáról.

Igaz ez a külső kommunikáció egyéb formáira is Pl: A telefonokat bonyolító munkatársak mindig ugyanazt a bejelentkező szöveget mondják, pl:  „Harangláb Kft.Jó napot kívánok!” Ügyfélkapcsolatos telefon esetében megtoldható a : „Miben segíthetek”? mondattal.

A portás mindenkit üdvözöljön! A cég udvara, és bejárata legyen rendezett, és tiszta! A cégtábla legyen igényes! Járjuk végig az irodákig vezető utakat egy külső szemlélő kritikus szemével! Ha bántja a szemünket valami, más is észre veszi, ezért szüntessük meg, alakítsuk át, fessük le, stb!

A cégkultúrára gondot fordító, arra áldozó cégeknél a munkatársak megbecsülik egymást, kommunikációjukban udvariasak, de nem bizalmaskodók.

Figyelem! Ne feledkezzünk meg a személyhez, és környezethez kötődő kódokról! Amennyiben nincs a cégnél egyenruha, az öltözékünkkel, és környezetünkkel is becsüljük meg munkatársainkat!

Akkor is igaz ez, ha nem ügyfelekkel dolgozunk! Öltözetünk ápolt, tiszta, munkánkhoz, és státuszunkhoz illő legyen! Az iroda, és az íróasztal is legyen tiszta, és rendezett!     Rendetlenségünkkel ne hozzuk kellemetlen helyzetbe munkatársainkat!

A cégnél legyen egyforma étkészlet, tányér, pohár, ásványvíz, és üdítőital, ezek az apró dolgok is észrevétlenül növelik a rendezettség, otthonosság érzetét, a rendtartás igényét!

 

Hirdetés

Műkörmös játékok - Nyerj!
Spange - feszítőszálas spange
Műkörmös tanfolyam - képzések
Műköröm díszítés -kombinált köröm
Műkörmös kereső - körmös oldalak
Műköröm képek - műkörmösöktől
Műköröm tanfolyam - bajnokoktól

Körmös Honlapok

Orosz Erika
Csapó Krisztina
Béres - Magyar Erzsébet
Farkas Gáborné Böbe
Váczi Anett
Gyémánt Ágnes
Lengyel Bettina
Babér Balázs
Copyright © 2009 Informax - Minden jog fenntartva