Identitás-elkötelezettség

Az elvégzett munkával kapcsolatban nem elég a szervezetnek, magának  értékelnie, elismernie, és mindezt kommunikálnia a munkavállaló felé, a munkahelyi kapcsolatok is hozzájárulnak az elkötelezettség érzésének kialakulásához. Az elkötelezettség ( pl. Gondoljunk „SONY érzés” ) mértéke, , függ az egyén személyes élményétől is : integráltan vagy elszigetelten, vagy egy kölcsönös segítségen szerveződött csapatban kell dolgoznia? A szervezet iránti lojalitást növelhetik még a közös - akár a vállalat egészét érintő - közös programok, rendezvények.

Fontos vonzó vagy éppen taszító tényező a szervezet hírneve, társadalmi elismertsége, presztízse, a társadalmi közösségi értékekhez való hozzájárulása. A karrier-, előrelépési lehetőségek biztosítása nyilvánvalóan fontos minden tehetséges munkatárs számára. A menedzsmentnek azonban   szem előtt kell tartania, hogy minden döntése, cselekedete az alkalmazottak szemszögéből „kirakatban zajlik”, vagyis racionális, vagy emocionális  hatása érvényesül. Vigyázat! A soha meg nem valósuló ígéreteknek komoly demoralizáló erejük van!

 

Körmös Honlapok

Tari Magdolna
Juhász Erzsébet
K. Ági
Czakó Szilvia
Cukalasz Marcsi
Sütő Szú
Bartha Renáta
Kakócz Éva
Copyright © 2009 Informax - Minden jog fenntartva