A munkavállaló értékelése

Az Információs Társadalom fejlesztésével egyidejűleg Európában is inkább  a cégek humán erőforrásának, vagyis munkavállalóinak tudását, teljesítményét, a munkához való hozzáállását, illetve a munkaviszonnyal kapcsolatos magatartását tartják a legfőbb értékmérő szempontnak.

Az egyre nagyobb számban jelen levő  nemzetközi nagyvállalatok, mint munkáltatók Magyarországon is folytatják azt a nyugati államokban már évtizedek óta követett gyakorlatot, miszerint a munkáltatók a munkavállalóikat meghatározott időközönként, így havonta, negyedévente, vagy leggyakrabban évente, egy nemzetközi szinten előre meghatározott értékelési eljárás keretében, az ott meghatározott szabályoknak megfelelően értékelik.

A munkavállaló értékelése során a munkáltató megvizsgálja a munkavállaló teljesítményét, a munkavállaló által a vizsgált időszakban elért eredményeket, továbbá azt, hogy a vele szemben támasztott, munkája ellátásához szükséges követelményeknek mennyiben felelt meg. Ezen értékelések során a munkavállaló észrevételeket tehet a munkavégzésével kapcsolatosan tett kifogásokra, és az értékelési eljárás eredményeként a munkavállaló megismeri azokat a hiányosságokat, azokat a területeket, amelyeken a munkáltató a munkavállaló részéről fejlődést vár el, illetve munkájának azon területeit, amelyekkel a munkáltató elégedett. A humán-erő forrás –munkahatékonyság folyamatos ellenőrzése, vagyis  controllingja szintén a humán-erőforrás menedzser feladata.

 

Körmös Honlapok

Halász Orsolya
Thuróczy Adrienn
Mátéfi Carmen
Heits Anikó
Nagy Viktória
Anett
Galambos Márta
Unger Zsófia
Copyright © 2009 Informax - Minden jog fenntartva